Statystyki postaci


1. Postaci graczy dysponują umiejętnościami dopasowanymi/uwarunkowanymi historią, jaką prześlą do mistrza gry. Innymi słowy jeżeli nie wpiszemy w swojej historii wzmianki o leczeniu kogoś, uczęszczaniu do szkółki, uniwersytetu, czy pobieraniu nauk w lazarecie, to niestety, ale cyrulikiem nie będziemy - choćbyśmy mieli i najlepsze ku temu intencje.

2. Bohaterowie dysponują atrybutami determinującymi ich w każdym zakresie, od obrażeń, wytrzymałości, a kończąc na aspektach społecznych. Są one jedynie podglądowe, aby móc lepiej interpretować reakcję świata gry na działania graczy.
  • Siła determinuje potencjał fizyczny i wpływa na muskulaturę postaci. Zbyt duży współczynnik może ograniczać zwinność jak i zręczność postaci. Dodatkowo nie przemyślanie rozwijana obciąża kondycję. Z drugiej jednak strony określa siłę uderzenia, zdolności do siłowania się i wyzwań fizycznych.
  • Zręczność czyli zdolności manualne to chleb powszedni każdego nożownika, kieszonkowca, włamywacza, cyrulika czy grajka. Ma wpływ na hazard i zdolności rzemieślnicze, wyrabianie przedmiotów i dodatkowo poprawia zdolności bojowe.
  • Zwinność można również określić jako giętkość ciała, grację ruchów i ogólnie koordynację, równowagę. Wpływa znacząco na uniki i takie zdolności jak akrobacje, taniec czy wspinaczkę. Odpowiednio wysoki wskaźnik osłabia siłę, ale istotnie poprawia jakość defensywy.
  • Percepcja to nic innego jak zmysły, czyli postrzeganie, słuch, powonienie, smak i czucie. Osobliwie poprawiają celność zarówno w walce dystansowej jak i kontaktowej. Wpływają na inicjatywę i dodatkowo pozwalają na lepsze odbierania rzeczywistości. Jest diablo ważna dla osób żyjących na gościńcach, strzelców czy typków z pod ciemnej gwiazdy - złodziei dla przykładu.
  • Wytrzymałość nawiązuje bezpośrednio do progu bólu i przytomności odgrywanej postaci. Należy pamiętać o tym wskaźniku, albowiem zapomnienie może grozić śmiercią.
  • Kondycja to nic innego jak zdolność do długotrwałego wysiłku fizycznego. Cecha bardzo eksploatowana przez większą część gry. Należy mieć baczenie na siebie i na swoich towarzyszy - nie forsować ich zanadto, bo w przypadku zasadzki będzie pogrom.
  • Szczęście to szczęście... kochane kości.
  • Intuicja to coś zwykle niedocenianego – ot przeczucie, że coś się może wydarzyć, albo nie.
  • Charyzma określa prezencję postaci, czyli wzbudzaną w drugiej jednostce pierwsze wrażenie.

3. Umiejętności postaci rosną w miarę ich użytkowania i ich rozwijania pod okiem mentorów. Używając często miecza będziemy w nim coraz lepsi. Podobnie strzelanie z łuku itp. Dotyczy to również umiejętności społecznych, naukowych, rzemieślniczych itd.